Pages

Thursday, August 4, 2011

jadilah penorekers yg bijak!:)

Apa itu penorekers??penorekers merupakan satu perkerjaan yg dijalankan di sekitar perkampungan di mana terdapatnya pokok getah..hahaha..penoreh getah la tuu!baiklah,kali ini KIPASANGINRIBUT(KAR) ingin meniup kencang tentang perlunya menjadi seorang penorekers yg bijak seiring dgn teknologi semasa..achewah!jgn terkejut if ada jugak penorekers yg bawak laptop+brodband ke kebun untuk beronline sebelum menjalankan kerja-kerja mereka...teknologi beb!gaji penorekers skrg mmg kencang ok,lebih kurang gaji cikgu pon ada..

penorekers!!



Untuk pengetahuan semua,penorekers yg mempunyai pokok getah antara 300-400 pokok ketika ini mampu memperoleh pendapatan sehingga RM1K seminggu...ulang skali lagi,RM1K seminggu ok!skrg nie harga getah adalah dalam lingkungan rm6 mcm tulah..bygkan 300-400 pokok boleh mghasilkan getah asli sbnyk 210kg dlm tempoh sminggu kita mnjalankan kerja penorekers kita...(if xhujan)

pengiraan:

sehari boleh dpt dlm =30kg sehari X 7hari
                               =210kg semiggu

hasil1mggu menorekss=210kg X rm6
JUMLAH HASIL 1MGGU=RM1260 ok!bnyk tuu...

Kenapa KAR letak tajuk entry "JADILAH PENOREKERS YG BIJAK"??hahahahaa...
bkn apa,skrg ini kita bergerak dlm arus teknologi yg serba hebat,boleh kata apa benda maklumat yg kita nk, boleh dpt dgn mudah melalui dunia internet..lgpon kbanyakan rumah penorekers skrg rasanya ada internet dah kot,xkan la pasang internet semata2 untuk FACEBOOK je??hahahaha...KLIK jer dah dpt apa yg kita nk..

nih ada satu laman khas utk penorekers2 sekalian..harga getah skrg bknnya tentu,so SEMAK HARGA GETAH TERLEBIH DAHULU SEBELUM MENJUALNYA.JADILAH PENOREKERS YG BIJAK...:)

tekan------>>>HARGA GETAH SEMASA...

senyum dan xperlu berkata apa..:)

sebulan banyak nih!!!



pssssssttttttttttttttt...jgn terkejut if penorekers skrg pakai HARLEY DAVIDSON!!!

3 comments:

bedpet said...

hahaha. ingatkan menatang apa la penorekers td tu. lepas ni nak carik laki penorekers la. ekekeke :P

hazaikazulkafli said...

hahhaa.kencang2..

Anonymous said...

klu nk lg byak... bubuh pili... ari2 bukak pili, tahan saja... hahaha